Saturday, February 13, 2010

Cuti-cuti Malaysia!

Sekolah-sekolah di Malaysia memulakan cuti selama seminggu untuk meraikan perayaan Tahun Baru Cina pada 14 Februari ini. Tahun ini tak silap saya tahun Harimau. Bagi rakan-rakan yang berbangsa Cina diucapkan Ging Xi Fa Cai! 

Apabila sekolah cuti lama maka sudah pasti jalan raya akan penuh sesak dengan kenderaan. Almaklumlah cuti... semua akan jalan sakan. Saya dan keluarga tidak ketinggalan juga. Esok, saya akan mengikut suami dan ahli keluarganya ke rumah kakak sulong suami di Terengganu. Tak pasti konvoi berapa kereta. 3 atau empat kot?!
Beg pakaian anak-anak dah settle, termasuk barang keperluan lain. Selepas Subuh esok kena pergi pasar... beli lauk. tugasan khas kena masak bekal. Bukan apa.. klu berhenti susah nanti. Anak-anak ramai macam-macam gaya. Langkah paling selamat bawa bekal dan berhenti di mana-mana tempat yang sesuai.

Bagi mereka yang juga hendak bersantaian jauh dari rumah, sama-samalah kita berhati-hati ketika memandu, pastikan keselamatan rumah, jangan lupa beritahu balai polis berdekatan tentang ketiadaan anda, maklumkan jiran sebelah yang anda tiada dan pastikan segala alat elektrik dan gas dimatikan sebelum berjalan. Paling penting... ENJOY YOUR TRIP!!! 

No comments:

Post a Comment