Monday, January 11, 2010

Selamat bersekolah!

Seminggu dah berlalu sejak sekolah dibuka semula. Kali ini sempat merasa menguruskan anak-anak ke sekolah kerana belum menerima penempatan tempat kerja yang baru. Sofea sudah darjah satu di Sekolah Rendah Arab Bersepadu Mersing manakala Aser baru masuk Tadika Agama Johor. Alhamdulillah tiada masalah untuk menguruskan si kakak kerana dia memang sentiasa bersemangat untuk ke sekolah. Aser begitu juga cuma takut nak ke kelasnya tapi bila dah jumpa dengan kawan-kawan hilang terus takut.

Dris yang hantar dan ambil mereka dari sekolah tapi jika dia sibuk setiap tugas itu digalang oleh .....hehehe siapa lagi kalau bukan diri ini.Insya-Allah minggu depan akan ke KL untuk hantar tesis yang telah siap dibetulkan. Belum sempat nak set tarikh dengan penyelia. Harapnya tiada sebarang kerumitan yang berlaku.  Dris akan ambil cuti untuk hantar ke KL. Sofea akan tumpang sementara di rumah nenek saudara dia. Kalau ada masalah berkemungkinan besar akan duduk di Melaka untuk seminggu dan Dris akan balik ke Mersing lebih awal. Tengoklah macam mana nanti.

Selepas hantar tesis kena bersiap untuk kemas rumah. Dengarnya Dris akan ditukarkan ke Kluang tapi belum dapat pengesahan lagi. Dris cuba minta Batu Pahat supaya mudah untuk saya memohon Institut Perguruan Batu Pahat sebelum kena posting jauh-jauh. Banyak betul yang hendak dilakukan. Rumah di Pulai Emas mungkin terpaksa disewakan buat sementara. Sakit juga bila menyewa dan pada masa yang sama bayar pinjaman perumahan.

Hmm... nak letak gambar terbaru tapi ada masalah sikit plak... next time ada gambar. Selalu pesan kat anak-anak sebelum ke sekolah minum susu segelas, ambil wuduk dan baca doa.

No comments:

Post a Comment