Friday, January 29, 2010

Daulatu Tuanku!

Takziah buat kerabat diraja Johor atas kemangkatan almarhum Sultan Iskandar. Seminggu telah berlalu tetapi kemangkatan baginda masih dirasai. Semoga roh almarhum dirahmati dan diberkati Allah Ta'ala. Tahniah juga buat Sultan Ibrahim atas pemasyhuran baginda sebagai Sultan Johor Ke-5, dalam sejarah Johor Moden. Daulat Tuanku!

Alhamdulillah, seminggu sudah tesis telah dihantar. Cuma menunggu peperiksaan lisan sahaja. Cuti masih berbaki dan digunakan untuk persiapan viva disamping mencari tempat posting yang baru. Penyelia menasihatkan untuk memohon kerja di universiti. Hajat hati tu memang ada tetapi bila memikirkan anak-anak dan suami kena fikir betul-betul. Anyhow, buat sementara waktu mungkin akan bertugas di salah sebuah institut perguruan dan mungkin akan terus sambung Phd. Klu tak tahun ni tahun depan. Kena buat persiapan untuk proposal yang mantap. Jika berkesempatan hendak ambil ielts atau toefl... hehehe... manalah tahu teringin nak belayar ke luar negara plak. Sebelum terlupa... terima kasih daun keladi kepada mereka yang telah membantu dalam menyiapkan tesis saya.

Minggu depan, jika tiada aral, akan uruskan rumah di Pulai Emas. Hidris akan ambil cuti. Macam-macam yang perlu diuruskan sebelum pindah masuk. Sekarang ni pun sedang mengemas rumah sedikit demi sedikit. Penat betul berpindah-randah nih.

Pejam celik pejam celik dah nak masuk Februari... cepat betul masa berlalu.

No comments:

Post a Comment